Siła ludzkiego ciała tkwi w mięśniach głębokich.  To one, gdy o nie odpowiednio zadbać, gwarantują sprawność narządu ruchu do późnej starości.
Metoda Pilates stanowi doskonałą bazę dla innych dziedzin aktywności fizycznej. Przygotowuje do nich układ kostny i mięśniowy. Stanowi bezpieczną formę ćwiczeń także  dla osób starszych.

 

Metoda Pilates zakłada:

  • Aktywizację mięśni głębokich, odpowiedzialnych za stabilizację kręgosłupa, obręczy barkowej i miednicy.
  • Mobilizację (tzn. uruchomienie) stawów.
  • Uelastycznienie kręgosłupa na całej jego długości.
  • Poprawienie koordynacji ruchowej i zmysłu równowagi.
  • Wzmocnienie "mięśni środka" – mięśnia poprzecznego brzucha, mięśnia wielodzielnego, przepony i mięśni dna miednicy – tworzących gorset pomiędzy linią żeber a miednicą. Silne mięśnie dna miednicy zapobiegają opadaniu organów jamy brzusznej (bardzo częste są przypadki wypadania macicy, nietrzymania moczu, na co szczególnie  narażone są kobiety po porodzie).  
  • Silny "gorset" odciąża kręgosłup podczas codziennych czynności, a sportowcom umożliwia bezkontuzyjną poprawę wyników. Kto nie jest sportowcem, zauważy na pewno poprawę trawienia, gdyż ów gorset tworzy tzw. tłocznię brzuszną, odpowiedzialną m. in. za wypróżnianie. Gdy wzmocnią się mięśnie, tabletki przeczyszczające nie będą konieczne.
  • Wypracowanie prawidłowych wzorców ruchowych. To z kolei umożliwia minimalizowanie przeciążeń kręgosłupa i stawów i wyrównanie różnic w napięciu mięśniowym.
  • Stymulowanie stawów do wytwarzania odpowiedniej ilości mazi stawowej. Łagodne ćwiczenia ze stopniowym zwiększaniem zakresu ruchu są jedyną bezpieczną metodą utrzymania stawów w zdrowiu.
  • Wypracowanie tzw. "świadomości ciała", czyli chęci i umiejętności kontrolowania ruchów i postawy.
  • Poprawę koordynacji ruchowej i zmysłu równowagi.
  • Nauczenie prawidłowego sposobu oddychania.
  • Wysmuklenie i delikatne wydłużenie mięśni.
  • Poprawę nastroju. Badania jednoznacznie stwierdzają, że ruch jest doskonałym antidotum na stany depresyjne. Poprawa wyglądu i lepsza kondycja fizyczna wpływają korzystnie na kondycję psychiczną. Człowiek emanuje dobrą energią i zaraża nią innych.

Pilates jest metodą mentalną, co oznacza koncentrację na poprawnym wykonaniu danego ćwiczenia. Ruch powinien być poprowadzony płynnie i świadomie, jasny musi być też jego cel. W połączeniu efektu relaksacji z odpowiednim sposobem oddychania widzimy w metodzie Pilates filozofię Wschodu. Ćwiczenia wzmacniające i stabilizacyjne stanowią tu element technik Zachodu.

Pozytywne efekty stosowania metody Pilates zauważalne są już po 3-4 tygodniach, chociaż efekt relaksacyjny odczuwalny jest już po pierwszych zajęciach.

Metoda Pilates nie ma nic wspólnego z tradycyjnym fitnessem, gdzie ilość powtórzeń w jednolitym dla całej grupy tempie przedkładana jest nad jakość ruchu. Tradycyjny fitness wypracowuje jedynie zewnętrzne mięśnie, zaniedbując te, które w rzeczywistości stanowią o zdrowiu człowieka.

Warto zaufać jakości metody Pilates. Jej piękno leży bowiem w spokojnym, precyzyjnym ruchu, dopasowanym do indywidualnych możliwości osoby ćwiczącej.

Warto zacząć pracę nad sobą od środka, który Joseph Pilates – twórca metody -  określał jako "Powerhouse".

Warto zrozumieć, że świadomy ruch to świadome życie.

Spotkajmy się więc na zajęciach!

Nasi partnerzy

                  

                     

 

Copyright © 2012 REHAsportiva

Tworzenie Stron Internetowych WebCreative.pl